Het Netwerk Mediawijsheid presenteert nieuw onderzoek in de Week van de Mediawijsheid: we vinden sociale media niet sociaal. Burgers willen daar best zelf iets aan… Lees
verder
Scholen
Achterstandsleerlingen raken digitaal achterop
Justine Pardoen, 3 november 2021
Monitors Digitale Geletterdheid primair en voortgezet onderwijs laten zien dat ongelijkheid toeneemt door gebrek aan (onderwijs in) digitale vaardigheden.… Lees
verder
Scholen
Squid Game in de klas
Klaartje Schüngel, 15 oktober 2021
Of je Squid game ziet als maatschappijkritiek of niet, het gevolg op schoolpleinen van basisscholen is hetzelfde: kinderen spelen het na. Wat moeten we daar nou we… Lees
verder
Scholen
Kinderen tijdens corona 31% meer online
Justine Pardoen, 27 september 2021
Uit het onderzoek van Ipsos blijkt dat hoewel 52% van de ouders zich goed tot zeer goed geïnformeerd voelt over online veiligheid en hierover regelmatig met het k… Lees
verder
Scholen
Digitale geletterdheid: kan het wat sneller met de invoering?
Freek Zwanenberg, 25 juni 2021
Op 21 juni 2021 heeft een groep van ruim 30 partijen een pleidooi voor een versnelling van de invoering van digitale geletterdheid in het onderwijs aangeboden aan … Lees
verder
Scholen
Jongeren en hun pandemie-malaise
Martijn Koonings, 1 maart 2021
Jongeren lijken geestelijk meer te lijden onder de pandemie dan anderen. Ze hebben ons, onderwijsprofessionals, nodig. Wat kunnen wij doen? … Lees
verder
Scholen
Na de lockdown weer in het gareel
Jacqueline Kleijer, 28 februari 2021
Middelbare gaan na de lockdown deels open, leerlingen moeten weer in het gareel. Dat vraagt extra aandacht voor het welzijn van leerlingen. We geven een paar tips … Lees
verder
Scholen
Wat doe je met een dader van shame sexting?
Justine Pardoen, 16 december 2020
Wat doe je als school tegen de verspreiding van ongewenste beelden? Hoe pak je een dader aan?… Lees
verder
Scholen
Vrijeschoolonderwijs op afstand: digitale revolutie of digitale ramp? Een landelijk onderzoek
Freek Zwanenberg, 25 juni 2020
Ook op vrijescholen is tijdens de coronacrisis uitgebreid geëxperimenteerd met onderwijs op afstand. Hoe is dat gegaan, wat is er geleerd? En wat betekent dit voo… Lees
verder
Scholen
Mediawijsheid na corona – welke lessen zijn geleerd?
Justine Pardoen, 8 juni 2020
Hoe gaan we de afgelopen periode evalueren als het gaat om digitale geletterdheid? Wat hebben we geleerd en wat betekent dat voor beslissingen over de toekomst? Me… Lees
verder
Ouders
Wat leren we van corona over mediawijsheid?
Freek Zwanenberg, 19 mei 2020
Nu we weer voorzichtig vooruit kunnen kijken en ook het voortgezet onderwijs weer hervat mag worden, is het tijd voor een gesprek. Thuis en op school. Over de impa… Lees
verder
Online jeugdcultuur
Complottheorieën – de keerzijde van YouTube
Harry Hol, 7 mei 2020
Ouders en docenten moeten weten wat jongeren ontdekken via YouTube, want daar pikken ze ook allerlei samenzweringstheorieën op. Als hun favoriete YouTuber erover … Lees
verder
Wilt u ook met ons samenwerken?
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.