Jongeren lijken zich het moeilijk te kunnen houden aan de coronamaatregelen. Hoe komt dat? Als influencers jongeren niet kunnen overtuigen zich aan de regels te ho… Lees
verder
Scholen
Klieren tijdens de videoles
Justine Pardoen, 8 april 2020
Corona of niet, leerlingen blijven leerlingen en nu de eerste weken voorbij zijn, blijken ze gewoon dezelfde klierende scholieren te zijn die ze voorheen ook al wa… Lees
verder
Scholen
Safer Internet Day 2020 – lancering De InternetHelden
Justine Pardoen, 11 februari 2020
Op Safer Internet Day lanceerden Bureau Jeugd & Media, Safer Internet Centre en Google een nieuw, gratis lesprogramma over online veiligheid en digitaal burgerscha… Lees
verder
Ouders
Zo maken mannen online misbruik van meisjes met anorexia
Justine Pardoen, 3 juni 2019
Deze reportage van NOS op 3 is verplichte kost voor jeugdprofessionals. Het gaat over hoe meiden met anorexia gelokt worden door mannen op zoek naar kwetsbare meid… Lees
verder
Scholen
Digitale tools in het kunstonderwijs
Freek Zwanenberg, 28 februari 2019
Dat het algemene onderwijs steeds meer digitaliseert, is inmiddels bekend. Maar hoe zit het met het kunstonderwijs? Deze en andere vragen stonden centraal tijdens … Lees
verder
Scholen
Lessen van Facebook
Justine Pardoen, 8 november 2018
Facebook lanceert eigen lesmateriaal en heeft in Nederland lesmateriaal laten maken voor scholen po en vo. Alle mediawijsheidthema's komen voorbij.… Lees
verder
Online jeugdcultuur
Wat is Momo? (met tips voor ouders en scholen)
Justine Pardoen, 25 september 2018
Een nieuwe internetchallenge raast de wereld over. Momo. Hij zou tieners onder bedreiging overhalen om zelfmoord te plegen. Wat moeten we hiermee? We geven een med… Lees
verder
Online jeugdcultuur
Reactie op het advies over sexting van de politie
Jacqueline Kleijer, 14 september 2018
De politie kwam ineens met het advies om te stoppen met sexting. Wij hebben een advies aan de politie: stop met dit advies, want het zorgt voor nog meer problemen … Lees
verder
Onderzoek
Kinderen en tieners herkennen nepnieuws niet, maar wie wel?
Justine Pardoen, 8 augustus 2018
In Engeland heeft het parlement een commissie ingesteld die onderzoek moest doen over de noodzaak van lessen over nepnieuws, en in hoeverre scholen daar al mee bez… Lees
verder
Scholen
Mag een docent de mobiel van een leerling afpakken?
Justine Pardoen, 29 maart 2018
Deze week verscheen van Kennisnet de brochure 'Sociale media en schoolmedewerkers: omgaan met valkuilen'. Alles over social-mediagebruik door onderwijzend (en onde… Lees
verder
Scholen
Nieuw: toolkit sexting van L.O.V.E Online
Justine Pardoen, 27 september 2017
Vandaag introduceren Soa Aids Nederland en Bureau Jeugd en Media samen met Rutgers en anderen L.O.V.E Online. Een toolkit voor het praktijkonderwijs en vmbo over s… Lees
verder
Scholen
Scholen moeten de privacyregels beter naleven
Justine Pardoen, 30 augustus 2017
AP wijst scholen op privacyregels bij publiceren van kinderfoto’s. Dat is blijkbaar nodig. De Autoriteit Persoonsgegevens wijst scholen nadrukkelijk op … Lees
verder
Wilt u ook met ons samenwerken?
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.