Omgaan met polarisatie in de klas
Justine Pardoen, 27 maart 2024
Docenten vinden het moeilijk om te praten over onderwerpen die een klas splijten. Waar loop je als docent dan precies tegenaan en wat kun je het beste doen? Vijf j… Lees verder
Justine Pardoen, 27 maart 2024
Docenten vinden het moeilijk om te praten over onderwerpen die een klas splijten. Waar loop je als docent dan precies tegenaan en wat kun je het beste doen? Vijf j… Lees verder
Justine Pardoen, 30 maart 2023
Kinderen kunnen elkaar pesten via Snappet door in te breken in elkaars account. … Lees verder
Justine Pardoen, 6 december 2022
Juffen en meesters waren al actief op YouTube, Facebook en Instagram, maar ze produceren nu ook TikTok-video’s. Als het aan de Chinese app ligt, gaan nog veel me… Lees verder
Justine Pardoen, 14 september 2022
Op 3 oktober 2022 om 16 uur (tot 17 uur), kunt u aanhaken bij ons webinar: Digitaal burgerschap en mediawijsheid kant-en-klaar voor iedere VO-school.… Lees verder
Justine Pardoen, 21 december 2021
Het gaat niet goed met veel middelbare scholieren. Ze zijn onrustiger, grenzelozer, hebben minder incasseringsvermogen en zijn moeilijker aan het werk te krijgen d… Lees verder
Justine Pardoen, 15 november 2021
Een van de vijf thema's van De InternetHelden is: Met aardig doen kom je verder. Zo'n thema bedenk je omdat we graag willen dat kinderen leren dat ze een keuze he… Lees verder
Justine Pardoen, 8 november 2021
Het Netwerk Mediawijsheid presenteert nieuw onderzoek in de Week van de Mediawijsheid: we vinden sociale media niet sociaal. Burgers willen daar best zelf iets aan… Lees verder
Justine Pardoen, 3 november 2021
Monitors Digitale Geletterdheid primair en voortgezet onderwijs laten zien dat ongelijkheid toeneemt door gebrek aan (onderwijs in) digitale vaardigheden.… Lees verder
Klaartje Schüngel, 15 oktober 2021
Of je Squid game ziet als maatschappijkritiek of niet, het gevolg op schoolpleinen van basisscholen is hetzelfde: kinderen spelen het na. Wat moeten we daar nou we… Lees verder
Justine Pardoen, 27 september 2021
Uit het onderzoek van Ipsos blijkt dat hoewel 52% van de ouders zich goed tot zeer goed geïnformeerd voelt over online veiligheid en hierover regelmatig met het k… Lees verder
Freek Zwanenberg, 25 juni 2021
Op 21 juni 2021 heeft een groep van ruim 30 partijen een pleidooi voor een versnelling van de invoering van digitale geletterdheid in het onderwijs aangeboden aan … Lees verder
Martijn Koonings, 1 maart 2021
Jongeren lijken geestelijk meer te lijden onder de pandemie dan anderen. Ze hebben ons, onderwijsprofessionals, nodig. Wat kunnen wij doen? … Lees verder
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.