Mediaopvoeding vanuit het perspectief van de vrijeschool (deel 3)
Freek Zwanenberg, 13 maart 2016
Freek pikt de draad weer op na zijn twee artikelen over ‘vrijeschoolse mediaopvoeding’ uit 2014. Wat is er sindsdien gebeurd? Wat heeft hij geleerd?
Freek ont… Lees
verder
Scholen
Vrijeschoolse mediapedagogiek
Justine Pardoen, 23 februari 2016
Mediapedagogiek is in het vrijeschool-onderwijs volop in ontwikkeling. Binnen Bureau Jeugd & Media heeft Freek Zwanenberg zich hierin gespecialiseerd. Hij schreef … Lees
verder
Online jeugdcultuur
Geweld in games: hoe praat je daarover met kinderen en jongeren?
Justine Pardoen, 13 december 2015
Er zullen weer heel wat games in schoenen en onder kerstbomen het gezin binnenkomen deze maand. Na het geweld in de echte wereld, voelen ouders soms weerstand tege… Lees
verder
Scholen
Onze reactie op de ‘verslaving aan sociale media’ die jongeren zelf signaleren
Freek Zwanenberg, 20 november 2015
Aan het begin van de Week van de Mediawijsheid bevestigt onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) dat 1 op de 6 jongeren zegt verslaafd te zijn a… Lees
verder
Scholen
De rol van ouders en docenten bij tieners die mediamultitasken
Gastblogger, 14 november 2015
Voor ouders en docenten is een kansrijke rol weggelegd als pubers mediamultitasken. In een gastblog legt Claudia Dimitriadis uit hoe dat komt, aan de hand van haar… Lees
verder
Ouders
Veilig omgaan met wachtwoorden
Raoul Teeuwen, 12 november 2015
Veilig omgaan met wachtwoorden is nog niet zo eenvoudig. Tip: gebruik een wachtwoordmanager (ook wel: wachtwoordbeheerder).… Lees
verder
Scholen
Stappenplan ‘omgaan met sexting’
Justine Pardoen, 8 juli 2015
Wat te doen bij sexting (naakfoto/filmpje op school)? In zes heldere stappen beperkt u schade en herstelt de rust en sociale veiligheid op school. Hier vindt u het… Lees
verder
Onderzoek
Over het verschil tussen typen en schrijven met de hand
Justine Pardoen, 9 juni 2015
De discussie over het verschil tussen schrijven met de hand of typen, is nog maar net begonnen. Wat er al bekend is, vind je hier in samenvatting.… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: het slachtoffer
Jacqueline Kleijer, 17 mei 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven kijkt Jacqueline Kleijer naar een… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: de moeder
Jacqueline Kleijer, 29 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ – Serie over shame sexting: de directeur
Jacqueline Kleijer, 26 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: de klasgenoot
Jacqueline Kleijer, 22 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Wilt u ook met ons samenwerken?
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.