29
september
2022
Het leven als ballenbak - Bureau Jeugd en Media

Gepubliceerd door Justine Pardoen in Online jeugdcultuur

Het leven als ballenbak

Amsterdam lijkt Instagram-stad te worden. De Instagram-restaurants schieten de grond uit, en er zijn al drie social media-musea. De beste omgeving voor je Insta-foto’s. Voor een Insta-beleving.

AT5, de lokale Amsterdamse zender, maakte een boeiende reportage voor wie het fenomeen van een Insta-hotspot nieuw is. Je maakt er foto’s, plaatst die op Insta, waardoor je volgers er ook heen gaan, om weer dezelfde foto’s te maken. Het trekt vooral tieners en jonge vrouwen. Die bestellen van het menu wat ze op de foto’s van hun rolmodellen gezien hebben. Handige marketing! Maar je klanten komen natuurlijk alleen terug als je er weer een nieuwe beleving kunt opdoen.

Kijk de reportage zelf. Alles is roze! Dé kleur van de bril die je een te positief beeld voorschotelt. Het leven als ballenbak. Maar het is misschien wel de ultieme escape als je je somber voelt. En soms vindt je moeder zelf ook nog leuk om mee te gaan…

bron: website AT5

Gerelateerde berichten
YouTube snoepwinkel Bureau Jeugd en Media
Ouders

Help! Youtube verandert mijn vakantievideo’s in kinderporno!

Lees verder

complottheorieën - Bureau Jeugd en Media
Online jeugdcultuur

Complottheorieën – de keerzijde van YouTube

Lees verder

de choking game
Online jeugdcultuur

Informatie over de ‘choking game’ (het wurgspel)

Lees verder

Bureau Jeugd & Media