Online zien jonge kinderen te veel reclame voor fastfood en snoep
Justine Pardoen, 1 oktober 2021
Online reclame voor fastfood en snoep gericht op kinderen, werkt als een tierelier. Kinderen krijgen er ongezonde trek van. En dikker worden ze ook nog steeds. De … Lees
verder
Scholen
Kinderen tijdens corona 31% meer online
Justine Pardoen, 27 september 2021
Uit het onderzoek van Ipsos blijkt dat hoewel 52% van de ouders zich goed tot zeer goed geïnformeerd voelt over online veiligheid en hierover regelmatig met het k… Lees
verder
Het jonge kind
Het still-face-experiment herhaald met mobiele telefoon
Justine Pardoen, 14 september 2021
Het Vlaamse programma De Wonderjaren heeft het still-face-experiment herhaald, met een variant erbij waarbij de ouder op een smartphone zit te kijken. Het is de mo… Lees
verder
Onderzoek
Sociale media en welzijn
Justine Pardoen, 6 juli 2021
De laatste jaren is veel onderzoek gedaan naar de invloed van sociale media op welzijn. Daarbij wordt steeds uitgegaan van de gedachte dat er een verschil is tusse… Lees
verder
Onderzoek
Wet beschermt persoonlijke gegevens van burgers onvoldoende
Justine Pardoen, 31 juli 2020
Burgers moeten beter worden beschermd tegen het ongemerkt verzamelen en analyseren van zeer persoonlijke, biomedische gegevens op basis waarvan soms vergaande conc… Lees
verder
Online jeugdcultuur
Otaku en geeks
Justine Pardoen, 1 juli 2020
De jeugdcultuur rond Japanse anime en manga is in ons land best groot, maar voor veel mensen onbekend. De geeks en otaku zijn buitenbeentjes, ze lopen meestal niet… Lees
verder
Scholen
Vrijeschoolonderwijs op afstand: digitale revolutie of digitale ramp? Een landelijk onderzoek
Freek Zwanenberg, 25 juni 2020
Ook op vrijescholen is tijdens de coronacrisis uitgebreid geëxperimenteerd met onderwijs op afstand. Hoe is dat gegaan, wat is er geleerd? En wat betekent dit voo… Lees
verder
Scholen
Mediawijsheid na corona – welke lessen zijn geleerd?
Justine Pardoen, 8 juni 2020
Hoe gaan we de afgelopen periode evalueren als het gaat om digitale geletterdheid? Wat hebben we geleerd en wat betekent dat voor beslissingen over de toekomst? Me… Lees
verder
Ouders
Wat leren we van corona over mediawijsheid?
Freek Zwanenberg, 19 mei 2020
Nu we weer voorzichtig vooruit kunnen kijken en ook het voortgezet onderwijs weer hervat mag worden, is het tijd voor een gesprek. Thuis en op school. Over de impa… Lees
verder
Onderzoek
Flink meer beeldschermtijd dan normaal
Justine Pardoen, 31 maart 2020
Het is niet zo gek: iedereen heeft door de Corona-crisis meer beeldschermtijd. Jonge kinderen zitten nu gemiddeld 2,5 uur aan een beeldscherm gekluisterd. Ouders z… Lees
verder
Het jonge kind
Nieuw onderzoek over mediagebruik jonge kinderen (0-6 jaar)
Justine Pardoen, 27 maart 2020
In het kader van de Media Ukkie Dagen 2020 zijn er nieuwe onderzoeksgegevens over het mediagebruik van jonge kinderen (0-6 jaar) en hoe ouders daarmee omgaan. We b… Lees
verder
Onderzoek
De invloed van porno kijken op pubers
Justine Pardoen, 26 februari 2020
Marleen KIaassen onderzocht de invloed van porno kijken op pubers. Volgens haar moeten we ons vooral zorgen maken over jongeren die vrouwen toch al als seksobject … Lees
verder
Wilt u ook met ons samenwerken?
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.