Als je dochter (8 jr) vrienden wil worden met ‘Henk’ uit Groningen
Gastblogger, 12 september 2015
Solange Jacobsen schreef een verhaal over haar eigen mediaopvoeding, voor het nieuwe boek van Niels Baas. Dat boek -- 'Samen de online wereld verkennen' -- is een… Lees
verder
Onderzoek
Relatie multitasken en schoolresultaten
Justine Pardoen, 5 augustus 2015
Er komt steeds meer onderzoek beschikbaar waaruit blijkt dat de afleiding van sociale media (multitasken) slecht is voor studieresultaten. Maar de relatie is ingew… Lees
verder
Scholen
Stappenplan ‘omgaan met sexting’
Justine Pardoen, 8 juli 2015
Wat te doen bij sexting (naakfoto/filmpje op school)? In zes heldere stappen beperkt u schade en herstelt de rust en sociale veiligheid op school. Hier vindt u het… Lees
verder
Onderzoek
Over het verschil tussen typen en schrijven met de hand
Justine Pardoen, 9 juni 2015
De discussie over het verschil tussen schrijven met de hand of typen, is nog maar net begonnen. Wat er al bekend is, vind je hier in samenvatting.… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: het slachtoffer
Jacqueline Kleijer, 17 mei 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven kijkt Jacqueline Kleijer naar een… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: de moeder
Jacqueline Kleijer, 29 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ – Serie over shame sexting: de directeur
Jacqueline Kleijer, 26 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: de klasgenoot
Jacqueline Kleijer, 22 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
‘Weet iemand waar Laura is?’ Serie over shame sexting: de mentor
Jacqueline Kleijer, 19 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we een serie over ‘shame sexting’. Vanuit verschillende perspectieven benadert Jacqueline Kleijer een i… Lees
verder
Scholen
Shame sexting is een groepsding
Jacqueline Kleijer, 16 april 2015
Om op een andere manier naar sexting te kijken, bloggen we de komende dagen over 'shame sexting'. Vanuit verschillende perspectieven zal Jacqueline Kleijer een inc… Lees
verder
Scholen
Nieuw boek over programmeren met kinderen in de klas
Justine Pardoen, 2 april 2015
Een nieuw praktisch boek van Pauline Maas is verschenen: CodeKlas (BoekTweePuntNul, € 19,95). Met tools, een aanzet tot een leerlijn programmeren in het basisond… Lees
verder
Online jeugdcultuur
Nieuw apps, nieuwe zorgen
Justine Pardoen, 20 februari 2015
Apps als Secret leiden tot nieuwe problemen: ze worden gebruikt om te pesten. De nieuwste trend onder tieners heet YouNow. Met nieuwe zorgen. … Lees
verder
Wilt u ook met ons samenwerken?
Vraag hier een offerte aan. Of laat ons hier weten dat u gebeld wilt worden en we bellen u binnen een werkdag terug.
Om de beste ervaringen te bieden, gebruiken wij technologieën zoals cookies om informatie over je apparaat op te slaan en/of te raadplegen. Door in te stemmen met deze technologieën kunnen wij gegevens zoals surfgedrag of unieke ID's op deze site verwerken. Als u geen toestemming geeft of uw toestemming intrekt, kan dit een nadelige invloed hebben op bepaalde functies en mogelijkheden.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een site of over verschillende sites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.